La pescuit, pe Olt

Pe vremea cand inca mai era peste in Olt – acu’ mai e doar ala care a scapat de nebunia plaselor si-a navoadelor intinse haotic – mergeam sa ne mai “spalam creierele” si sa stam “cu bata-n balta” in cate-o duminica sau in vreo zi de sarbatoare.

olt

Asa ca intr-o duminica, acum cativa ani, ne trezim cand inca era bezna afara – sa fim primii, sa apucam locuri  😀   – ne urcam in masina in care incarcasem de cu seara morman de undite si lansete si momeli, de ziceai ca plecam la pescuit cu saptamana si purcedem la drum. Ajungem pe malul Oltului cand ziua se ingana cu noaptea si tantarii erau mai pusi pe treaba . Nu prea se vedea mare lucru in jur, asa ca m-am asezat pe-o piatra sa-mi termin cafeaua linistita si sa nu-mi rup – Doamne fereste – picioarele pe-acolo.

Pe langa noi – pescari multi. Care cu cortul, care cu bicicleta, care cu masina – fiecare cu ce-avusese. Cu lanterne, cu blinchere si alte treburi pe care nu le stiu – toti stateau cu ochii atintiti in negura, doar, doar or prinde captura vietii. Si cum beam eu cafeaua linistita, uitandu-ma in bezna, aud din dreapta mea niste strigate de spaima.Care usor usor s-au transformat in zbierat din toti plamanii. Vreo 5-6 la numar cred . Ai pescarilor.

Sotul – care in timpul asta cara “arsenalul” din dotare –  scapa si momeli si cafeaua din sticla si tot. “Ce-au facut astia de urla asa ? ” Ne ducem si noi gramada, peste bulucul de oameni deja format.Unul mai neindemanatic cu undita, daduse in papuris. Si a adus la mal un om inecat.

Acu’ ce sa faci, ca era mort de-a binelea. Careva a sunat la 112. Peste juma’ de ora si mai bine vine un nenica despre care sapca ne-a zis ca e seful de post . Doar sapca. In rest era chior de somn si cam sub influenta alcoolului de cu seara. Suparat ca l-am trezit duminica la 6 dimineata incepe sa gesticuleze si sa se revolte. De parca noi il inecasem pe ala !

“Care-l gasisi ma pe asta aci?” “Eu, dom’ sef, acu o ora si ceva” – ala era si mai nervos ca pierduse o ora de dat la peste.

“Pai si bine, ma prostule, nu putusi si tu sa iei un ciomag si sa-i faci dracu vant la vale pe Olt sa se duca peste sefu’ de post de la Stoenesti si sa nu-mi incurce mie duminica? ”

No comment 😀

 

18 thoughts on “La pescuit, pe Olt

  1. Omu’ -Dumnezeu sa-l ierte – s-o fi inecat mai demult . Atunci l-au gasit aia 😀 Fix cand toata omenirea vroia doar sa pescuiasca. Sau sa doarma 😀

    Like

  2. Cine stie citi l-or fi inpins in aval pina sa ajunga la voi. Si zic, ca si “safu da post” ca-n Dunare i-ar fi stat mai bine si probabil ca ar fi fost considerat un transfug disperat de viata dusa sub basism 😆
    Si eu am dat la peste in dunare. Am dat vreo trei zile si am prins …
    https://v2valmont.wordpress.com/2011/01/17/unde-si-aerul-miroase-a-scoica-1/
    https://v2valmont.wordpress.com/2011/01/18/unde-si-aerul-miroase-a-scoica-2/

    Liked by 1 person

  3. Cu şefii de post trebuie să te comporţi întotdeauna precum cu bibelourile de preţ. Indiferent de situaţie, mai ales că – invariabil – aceste personaje se consideră buricul comunităţii. Împart legea, împart paharele, mai împart ei şi muierile, din când în când… 🙂

    Liked by 1 person

    1. Repet – atunci nimeni nu s-a mai putut abtine. Am uitat si de cuviinta si de respectul fata de bietul om care murise si de tot. Rasul a fost general. Iar povestea s-a raspandit vreo 20 km de-a lungul si de-a latul Oltului, ca si acum – dupa niste ani buni de la intamplarea cu pricina – inca o mai spune lumea 😀

      Liked by 1 person

    1. He he he ! S-a dus pescuitul….pe Olt la vale. 😀 Cine naiba mai statea sa arunce unditele langa mort 😀 Si-ti dai seama ca daca sefu de post a venit dupa vreo juma de ora, medicina legala nu dadea nici ea in branci de harnica 😀

      Liked by 1 person

        1. Nu-i stiu pe aia din Las Fierbinti, ca nu-mi place genul ala de umor, dar nenicu’ asta sigur era desprins din vreun film cu politisti prosti 😀

          Like

Leave a Reply

