Un altfel de colind

Nu, n-a venit Craciunul. Nici macar nu-i pe aproape, ca mai e juma’ de an pana sa cada primii fulgi de nea – dac-or cadea, ca iarna trecuta n-am vazut prea multa zapada. Doar ca, prin nu stiu ce asocieri ale memoriei – si nu pot acuza nici macar canicula, ca e innorat si bate vantul – mi-am adus aminte de colindul asta cantat de Tudor Gheorghe .

O sa ma acuzati de patriotism local – ca am ce am cu oltenii 😀 Nu stiu daca e asa, apreciez orice forma de arta adevarata si nu facuta dupa ureche doar sa dea bine in fata ecranului sau sa te mai vada lumea la TV, pe youtube sau pe Facebook . Tudor Gheorghe a fost si ramane unul dintre oamenii care nu “s-au dat dupa vremuri” . N-a intrat in politica si nici nu s-a bagat prin vreo afacere dubioasa sa castige mai usor la batranete.

Iar colindul asta are atata durere, atata tristete, atata manie, atata revolta si atat de mult adevar in cuvinte, ca nu poti sa nu te gandesti : De ce n-om avea mai multi de-alde Tudor Gheorghe in tara asta ? Ascultati-l macar o data si-o sa vedeti ce doare !

14 thoughts on “Un altfel de colind

  1. Cei care mă citesc de la începuturi ştiu că i-am mai bâzâit cu asta pe poteci: îl iubesc pe Tudor Gheorghe din tot sufletul. Şi îi ascult piesele cu nod în gât şi furnicături pe spate. Aşa că… mulţumeeesc! 😉

    Liked by 1 person

  2. Dacă nu mi-ar pocni căpățâna de durere, poate că-l ascultam până la sfârșit. Dar unde mi s-a pus nodu-n gât, l-am oprit. Dar,da. E frumos. E trist că vibrăm la atâta disperare.
    La noi nu se întâmplă asta:

    N-are nimeni curajul să experimenteze bucuria spontană pe români.

    Liked by 1 person

    1. Nu-i asa ? 🙂 Si dupa atatia zeci de ani versurile lui sunt atat de actuale …Dupa mine asta inseamna un artist : sa poata fi “la moda” si azi si maine si peste un an si peste un secol .

      Like

Leave a Reply

